1 דקות קריאה
הפרעת אכילה מוגזמת

הפרעת אכילה מוגזמת היא הפרעה שבה אנשים משתמשים במזון כדי לספק מגוון רגשות על מנת להתמודד איתם. אנשים עלולים להשתולל כאשר הם חווים כל רגש שלילי, כגון כעס, עצב או דיכאון. סיבה נוספת שאדם עלול להשתולל היא שעמום גזוז. אנשים השתמשו באוכל כמנגנון התמודדות כל כך הרבה זמן שעכשיו, כשזה הרגל לפנות ולהשתמש באוכל כדי לגרום להם להרגיש טוב יותר. אנשים כבר לא יודעים איך להתמודד עם ה"חיים" שלהם בלי אוכל. הפרעת אכילה מוגזמת היא הנפוצה ביותר מבין כל הפרעות האכילה. זה משפיע על כ-25 מיליון אנשים.

כאשר אדם משתולל, הוא בדרך כלל חווה חלק מהדברים הבאים, אם לא את כולם: אכילת כמות גדולה בדרך כלל של מזון, תחושת אובדן שליטה בזמן האכילה, צריכת מזון מהר יותר מהאדם הממוצע, אכילת כמויות גדולות של מזון גם כאשר הם לא מרגישים רעבים, מרגישים טוב יותר כשהם אוכלים לבד מכיוון שכמות האוכל בדרך כלל גדולה, ורגשות אשמה, גועל ואפילו מתביישים בעצמם לאחר מתרחשת בולמוס.

הסיבה להפרעת אכילה מוגזמת אינה ידועה. דיכאון ובעיות רגשיות אחרות נפוצות באוכלי זלילה. חוקרים רבים חושבים שיש קשר בין אנשים שעושים דיאטה לבין אכילה מוגזמת. כאשר אנשים עושים דיאטה, הם מונעים מעצמם מזונות מסוימים, מה שגורם להם לרצות אותו יותר. כשהם כן נכנעים, הם בדרך כלל אוכלים יותר מדי מהאוכל הזה וסביר להניח שהוא הופך לבולמוס. ואז נכנסו הרגשות השליליים והם מבטיחים שהם לא הולכים לאכול רע יותר. זה בדרך כלל גורם להתחיל את המחזור מחדש וזה ידוע בתור דיאטת יו-יו.

ישנן השלכות רבות לבולמוס. לחץ דם גבוה, מחלות לב, סוכרת והשמנת יתר הם רק כמה סיבוכים שעלולים להיווצר כאשר אנשים משתוללים. אנשים רבים עלולים לחלות מבולמוס מכיוון שהמזונות שהם בחרו להתפרע בו אינם מלאים בויטמינים וחומרים מזינים. המזונות מלאים יותר בסוכר ושומן וזה, כמובן, מאוד לא בריא.

לטיפול בהפרעת אכילה מוגזמת יש את שיעור ההחלמה הגבוה ביותר מכל הפרעה. אנשים בדרך כלל נפגשים עם פסיכותרפיסט או פסיכיאטר. איש מקצוע הבריאות ישאל שאלות על עברו של האדם כדי להבין מתי הוא התחיל להתנחם באוכל. הם ירדו לשורש הבעיה ומדוע מתחילים ויתנו עצות איך האדם צריך להתמודד עם הרגשות האלה כשהם קורים. אם זה לא עובד, עשויות להתווסף תרופות מסוימות לטיפול בבולמוס האכילה.

שינוי ההרגל לפנות לאוכל הוא נקודת המפתח בתחילת הדרך. שינוי כל ההרגלים הישנים יקרב אותך רגל אחת כדי להפסיק לאכול בולמוס ולהתחיל להמשיך בחייך.