1 דקות קריאה
כמה קפדנית צריכה להיות תוכנית הירידה במשקל שלך?

למנוע מעצמך מזונות שאתה נהנה ממנו אינו פרודוקטיבי למאמצי הרזיה שלך בטווח הארוך. אם אתה רוצה לאבד שומן לצמיתות ובריאות מבלי להשתגע מהתשוקות או להיאבק בבולמוסים, אז הנה מה שאתה חייב לעשות במקום זאת: מצא דרך הגיונית להכניס לתזונה שלך אפילו את המאכלים האהובים ביותר "החוטאים" שלך, אבל עשה זאת כמות ותדירות שלא מחזירות אותך או מחבלת בהתקדמות שלך.

זה יכול להיעשות על ידי כך שתאפשר לעצמך כמה "ארוחות רמאות" (יש אנשים שמכנים אותן "ארוחות חינם" או "ארוחות תגמול").

דרך אחת ממש טובה להסתכל על המושג "ארוחות רמאות" היא במונחים של "ציות", כלומר, איזה אחוז מהארוחות שלך עוקבות אחר הנחיות התוכנית ואיזה אחוז מחוץ לתוכנית.

יותר מדי ארוחות או ימי חופש מהתוכנית והתוצאות שלך נפגעות. יותר מדי ימים ברציפות לא אוכלים שום דבר מלבד "אוכל ארנבים" ואתם משתגעים עם חשקים, נכון?

כמה אתה צריך לציית (להיצמד) לתוכנית הדיאטה שלך משתנה מאדם לאדם. זה תלוי הרבה במידת השאפתנות של המטרות שלך ובמידת היענות הגוף שלך לתזונה ולפעילות גופנית.

כשאתה מקבל את ההחלטה שלך, זכור שלכולנו יש גנטיקה וסוגי גוף שונים, וזה משהו שאני מדבר עליו בפירוט רב בספר שלי, לשרוף את השומן, להאכיל את השריר.

לדוגמה, האם אתה מזומורף סובלני לפחמימות שמעלה שריר בקלות ומאבד שומן בקלות או האם אתה אנדומורף רגיש לפחמימות שמעלה שומן בקלות? בהתאם לתשובה, ייתכן שתוכנית הדיאטה שלך צריכה להיות קפדנית יותר או פחות מאחרות.

אל תשווה את עצמך לאחרים - עליך להכיר את מבנה הגוף שלך. יש אנשים שיכולים "לברוח עם" יותר ארוחות צ'יטים ועדיין להתקדם (כן, גם אני שונא אותם!)

אלא אם כן אתה מתחרה בענפי ספורט מבנה גוף כמו פיתוח גוף, כושר או גזרה, או שאתה מתכונן לאיזה סוג של אתגר טרנספורמציה או צילום תמונות, אני מציע לפחות 90% ציות.

אם תתאים את רמת הציות שלך מעל 90% (תהיה יותר "קפדנית") או מתחת ל-90% (תהיה יותר מרוכז), תלוי כמה רחוק או קרוב אתה מהשגת היעדים שלך, והכי חשוב, באיזה סוג של תוצאות אתה מקבלים כל שבוע.

אם אתה מציית ב-90% מהזמן, ואתה משיג תוצאות מדהימות, אז אתה לא צריך לשנות דבר, ואולי תוכל לשחרר מעט את הדיאטה שלך. אני מכיר כמה אנשים שהם בהחלט רק "בתוכנית" 80% או 85% מהמקרים והם נראים נהדר.

תאימות של 90% פירושה שאתה פועל לפי הנחיות אכילה מזינה בריאה ושורפת שומן 9 ארוחות מתוך 10. לדוגמה, אם אתה אוכל ארוחות קטנות תכופות, כפי שמציעה כל תוכנית יעילה להורדת שומן, זה 5 ארוחות קטנות ביום X 7 ימים ביום שבוע = 35 ארוחות. תאימות של 90% פירושה שכ-31-32 מהארוחות הללו הן נקודתיות! ה-3 או 4 האחרים מיועדים לך ליהנות מאירועים מיוחדים, לתגמל את עצמך ולחיות קצת.

אם אתה כמו רוב האנשים, ואתה פשוט רוצה להוריד כמה קילוגרמים, לקצץ כמה סנטימטרים מקו המותניים שלך ולהיראות טוב יותר במכנסיים קצרים או בבגד ים לקיץ, אז ציות של 100% הוא לא מציאותי ומיותר. תאימות של 90% היא מציאותית יותר כאורח חיים, בעוד שהיא קפדנית מספיק בשביל שרוב האנשים ישיגו תוצאות.

מצד שני, אם הייתה לך מטרה מאוד שאפתנית כמו הכנה לתחרות גזרה או כושר וחשבת שאתה צריך להגיע לפחות ל-12 או 13% שומן בגוף (שזה נמוך מאוד לנשים), וידעת שתהיי על הבמה כששופטים מסתכלים על כל סנטימטר בגופך בביקיני קטנטן (ששים לב מאוד אם משהו על הישבן והירכיים שלך "מתנועע"), אז תרצה להיות קפדנית ככל האפשר בתקופת הדיאטה שלפני התחרות ( 100% תאימות או קרוב מאוד לזה).

זכור שבמצב תחרותי, בכל פעם שאתה "מרמה" והמתחרים שלך לא בוגדים, אתה מקטין את ההסתברות שלך למיקום גבוה בתחרויות.

אלא אם כן יש לך מטרת מבנה גוף תחרותית כזו, עם זאת, חסך מוחלט של מאכלי הנאה או ארוחות רמאות (100% ציות), אינו הכרחי, כי אתה תמיד נוטה להשתוקק למה שאינך יכול לקבל. זה בולמוס שמחכה לקרות.

אני מעדיף את גישת הציות הזו של 90 או 95% על פני גישת "יום שלם של רמאות", מכיוון שראיתי אנשים משתמשים במונח "יום רמאות" בצורה די רופפת (בעצם מה שהופך אותו למקבילה של BINGE DAY), והם עושים הרבה נזק במונחים של החזרת ההתקדמות שלהם לאחור.

בסופו של דבר הם משחקים בטירוף "להדביק את הקצב" במשך המחצית הטובה יותר של השבוע שלאחר מכן עם פאנישי